Wednesday 24 April 2013

chobaan

hari ni boleh dikatakan hari kurang bernasib baik untuk guwa.pagi pagi bangun tetiba tekak perit.guwa rasa pasal terlebih makan eskrim la semalam,satu gelas eskrim cekelat guwa bantai.pastu teguk 100plus sejuk.pergh!!!nikmat dunia suma tuh.

dan yang kedua!masa balik keja,keta da park cantik kat parking,beg suma dah amek,pintu keta da tutup,seluk poket.....eh???mana kunci umah????fine,kunci ilang,carik kat lab tak jumpa,satu skola pusing tak jumpa.

nasib baik jumpa penyelesaian,selak sliding door yang kebetulan tak berkunci pasal rosak,pancing kunci spare yang jarak 15kaki dari luar pakai batang besi.dekat sejam la usaha baru dapat tarik itu kunci.kalau nak cerita sejam tu guwa buat apa,guwa rasa sampai esok pon tak abes guwa cerita,dan korang pon takkan paham,sampai buddies guwa yang baik hati da standby tebang buluh,bawak hammer ngan gergaji besi nak rompak rumah guwa kalo taktik pancing tadi tak berjaya..hahahaha memang terbaik.

yang akhir skali,skang guwa da rasa cam nak demam plak nih.ubat sakit tekak da makan,actifast da telan,skang guwa nak tido sampai esok.bole?

tak bole pon guwa nak tido gak.

kbai

"Tidaklah seorang muslim tertimpa suatu penyakit dan sejenisnya melainkan Allah akan menggugurkan bersamanya dosa-dosanya seperti pohon yang menggugurkan daun-daunnya."
 (Hadis riwayat Bukhari dan Muslim)

"Tidak ada kesusahan (atau bala bencana) yang menimpa (seseorang) melainkan dengan izin Allah; dan sesiapa yang beriman kepada Allah, Allah akan memimpin hatinya (untuk menerima apa yang telah berlaku itu dengan tenang dan sabar); dan (ingatlah), Allah Maha Mengetahui akan tiap-tiap sesuatu".
Surah At-Tagaabun, ayat 11

takpa,sakit tuh penghapus dosa.terima saja ngan tabah.mungkin hari hari sebelum ni ada dosa yang guwa wat.alhamdulillah :)



3 comments:

  1. "Sakit itu penghapus dosa"
    Memang nak habaq lagu td masa ang kasitau ang sakit tekak,,,
    Tp x sampai ati lak..akekekek

    Ada bingkisan wat ang kt life is an art..
    Memang sesuai utk post ang ni..

    "Mujur..
    Ini kali memang mujur"

    Kikiko jahah hogi hogi!
    ;P

    ReplyDelete
    Replies
    1. fuhhhhh selamat #lainkalilah hogo!

      Delete
    2. Keh keh keh.. Harap2 lainkali masih ada mujur...
      Hogi!

      Delete